وبسایت تخفیف گروهی شیراز

آفکادو یک وبسایت تخفیف گروهی شیراز هست

وبسایت تخفیف گروهی شیراز

آفکادو یک وبسایت تخفیف گروهی شیراز هست

آفکادو یک وبسایت تخفیف گروهی شیراز هست و شما می توانید به کمک این سایت از بهترین مراکز تفریحی، کنسرت ها و .. تخفیف تهیه کنید و از خدمات آن محل لذت ببرید

۵ مطلب در فروردين ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

پرایمر یکی از محصولات بسیار پرکاربرد در این روزهاست که در سال های اخیر وارد مارکت جهانی شده و بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. اما به تازگی وارد مارکتینگ ایران شده است. از این جهت بسیاری از افراد هنوز با ماهیت پرایمر و موارد مصرف آن آشنایی کامل ندارند. در این مقاله قصد داریم شما عزیزان را با انواع پرایمر ها و موارد کاربرد آنها آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید.

پرایمر

پرایمر :

از این محصول برای زیر سازی و یکدست کردن آرایش و ماندگاری بیشتر آن بر روی صورت استفاده می شود. با استفاده از آن، پایه آرایش شما صاف و یکدست می شود و بعد از استفاده از کرم پودر و دیگر لوازم آرایش، پوستی روشن و جذاب خواهید داشت. از مهمترین ترکیبات آنها، ژل و پودر است که بر پایه سیلیکون نهاده شده است و قدرت نرم کنندگی زیادی به صورت می دهد، پرایمرها انواع مختلفی دارند، و برای چشم و ابرو، لب، صورت و ناخن مورد استفاده قرار می گیرند. عمده ترین کاری که این محصول قبل از استفاده از کرم پودر انجام می دهد، این است که چروک های سطحی و عمق دار و تمامی حفره های پوست را می‌پوشاند. در صورت داشتن جوش های چرکی و یا حساسیت قبل از استفاده از آن، با پزشک مربوطه مشورت کنید.

برای برخی از افراد که مدتی پس از آرایش پوستشان چرب می شود و برق می‌زند، استفاده از پرایمر گزینه مناسبی است زیرا چربی اضافی پوست را گرفته و آن را مات می کند. همچنین برای محو کردن لک های پوستی، جای جوش و تیرگی و بستن منافذ باز پوستی نیز مناسب است. در یک کلام باعث می‌شود آرایش شما سر جایش باقی بماند و پوست شما حالتی شفاف، صاف و روشن داشته باشد.

این محصول را بعد از مرطوب کننده و قبل از زدن کرم پودر استفاده نمایید. پرایمرها را به تنهایی نیز می‌توانید برای کاور کردن و شفافیت روزانه پوست خود استفاده کنید. برای انتخاب نوع مناسب باید بر اساس جنس پوست و حتی رنگ پوست عمل کرد.

انواع پرایمر

البته دیده شده که بسیاری از افراد بر این باور هستند که پرایمر و فیکساتور مشابه یکدیگر عمل می کنند اما پرایمر ها قبل از آرایش استفاده شده و علاوه بر فیکس کردن آرایش و ماندگاری طولانی مدت آن بسیاری از نواقص پوستی را می پوشانند و با تنظیم رنگ و کنترل چربی و رطوبت پوست کمک شایانی به حفظ و زیبا سازی آرایش می کنند اما فیکساتور ها بی رنگ هستند و در انتهای آرایش استفاده می شوند و فقط به ماندگاری آرایش کمک می کنند.

انواع پرایمر ها:

پرایمر صورت:

  • ایجاد پایه و سطحی صاف و نرم برای مواد آرایشی
  • یک دست کردن پوست و پوشاندن نواقص پوست
  • کاهش التهاب و قرمزی پوست
  • آب رسانی و مرطوب کردن پوست
  • پر کردن چین و چروک ها و صاف شدن پوست
  • پوشانیدن منفذهای باز پوست
  • صرفه جویی در وقت و هزینه خرید مواد آرایشی
  • کمک کردن به دوام آرایش در وضعیت آب و هوای
  • رادیکال های آزاد پوست را از بین برده و از پوست در برابر آسیب های آنها محافظت می کند
  • آرایش مدت زمان طولانی تری باقی می ماند

پرایمر صورت و تاثیر آن

انواع  پرایمر صورت:

پرایمر های محو کننده: نقایص صورت را برطرف می کند.

پرایمر های تصحیح کننده ی رنگ: برای تصحیح تن قرمزی پوست و جای جوش و لک.

پرایمر های ضد پیری:این محصول باعث مراقبت و بازسازی پوست می شوند، این پرایمر ها دارای spf برای محافظت از اشعه ی مضر آفتاب و نیاسین و پپتید ها برای استحکام بافت پوست هستند.

پرایمرهای درخشان کننده پوست: این پرایمرها پوستی درخشان، طبیعی و زیبا برای شما به ارمغان می آورند.

پرایمر های تنگ کننده ی منفذ های پوست : این پرایمرها باعث تنگ شدن منافذ باز پوست می شوند.

پرایمر های آبرسان:این پرایمرها خاصیت مرطوب کنندگی و آبرسانی به پوست را دارند.

پرایمر های فاقد چربی: این نوع از پرایمرها مطلوب پوست های چرب می باشند.

پرایمر صورت

پرایمر های رنگی:

پرایمر سبز

برای خنثی کردن قرمزی پوست مناسب به نظر می‌رسد، مناسب افرادی که پوست آن‌ها دارای جوش‌های قرمز است.زیرا رنگ سبز مکمل رنگ قرمز می باشد.

پرایمر صورتی

گزینه بسیار خوبی برای روشن‌کردن سطح پوست است. با این حساب به کمک پرایمر صورتی می‌توانید درخشش پوست‌های مختلف را بیشتر کنید. همچنین اگر پوست کدر و خسته ای دارید و یا پوستتان لک دارد این محصول انتخاب بسیار مناسبی است.

پرایمر برنزه یا طلایی

طیف رنگ‌های کاراملی انتخاب خوبی برای خنثی کردن رنگ تیره و خاکستری پوست است. در نتیجه اگر پوست شما رنگی بی‌‌ حال و تیره پیدا کرده است از پرایمرهای برنزه یا طلایی کمک بگیرید تا پوست حالتی گرم و شاداب به خود بگیرد.

پرایمر زرد

این رنگ گزینه خوبی برای بانوانی است که به فکر روشن کردن پوست خود هستند. در نتیجه استفاده از پرایمر زرد برای بانوانی که رنگ پوست آن‌ها در قسمت‌های مختلف، تفاوت دارد پیشنهاد می‌شود. این پرایمر رنگ پوست را یک‌دست می‌کند و جوش‌های سیاه را می پوشاند. پرایمر زرد برای بانوانی که پوستی تیره و سبزه دارند نیز پیشنهاد می‌شود.

پرایمر بنفش

این رنگ به خنثی کردن زردی پوست کمک می‌کند و برای بانوانی که پوستی سبزه و مایل به زرد دارند گزینه مناسبی است. با استفاده از پرایمر ضد زردی بی رمقی پوست از بین می‌رود و رنگ آن به تعادل می‌رسد.

پرایمر چندرنگ (مولتی‌ پرایمر)

در ساخت بعضی از پرایمرها از چندین رنگ کمک گرفته شده است و هر کدام از این رنگ‌ها تأثیر متفاوتی روی پوست دارند. در نتیجه با انتخاب این نوع محصول ها می‌‌توانید به قول قدیمی‌ ها با یک تیر چند نشان را هدف بگیرید.

پرایمر های رنگی

پوست خشک

اگر پوست خشکی دارید پرایمر آرایشی حاوی مرطوب کننده استفاده کنید. در این شرایط با یک تیر دو نشان می‌زنید. هم پایه آرایش‌تان را انجام داده‌اید و هم مرطوب کننده استفاده کرده‌اید. در انتخاب آنها به دنبال کلماتی نظیر مرطوب کننده و آبرسان روی برچسب محصول باشید.

پوست چرب

اگر پوست چرب و براقی دارید به دنبال پرایمرهای بدون روغن یا مات باشید. پوست شما به چربی اضافی نیاز دارد و این نوع پرایمرها با جذب چربی اضافه از روی پوست به صاف و یکدست به نظر رسیدن آرایش کمک می‌کنند.

پوست حساس

اگر پوست حساسی دارید به دنبال پرایمری باشید که در مواد اولیه آن کمترین ترکیبات به چشم می‌خورد. انواع بدون چربی، بدون پارابن و … مناسبند.

پرایمر مناسب افراد مسن

از پرایمرهای تغذیه کننده پوست و حاوی آنتی اکسیدان‌ ها استفاده کنید. پرایمرهای مرطوب کننده نیز برای این نوع پوست‌ها مناسبند و می‌توانند رطوبت پوست را افزایش دهند.

تاثیر پرایمر

پرایمر سایه چشم:

همواره بعد از مدتی که از آرایش چشم مخصوصا سایه ی چشم می گذرد، در اثر پلک زدن سایه پشت چشم می ماسد و یا یک جا جمع می شود و ترکیب رنگی خود را از دست می دهد. پرایمر چشم باعث کامل دیده شدن رنگ سایه چشم میشود و می توانید با دست باز و لایه لایه روی چشم سایه بزنید. همچنین از عرق کردن پشت پلک جلوگیری می کند و ارایش را فیکس و ثابت نگه می دارد. بعضی از این آنها حتی دارای spf بوده و از آفتاب محافظت می کند.

پرایمر سایه چشم

پرایمر لب:

قبل از رژلب زدن بهتر است از پرایمر لب استفاده کنید که این کار باعث می شود که لب ها ترک نخور و رژ لب لایه لایه نشود. در عین حال خاصیت مرطوب کنندگی داشته و باعث می شود رژ لب بهتر و سالم تر بر روی لب جلوه کند و مدت زمان بیشتری روی لب باقی بماند. بعضی از پرایمر‌ها دارای ویتامین‌های A و C و E هستند که از لب در مقابل چین و چروک و پوسته شدن محافظت به عمل خواهند آورد. این محصول آرایشی می تواند مانند بالم  لب به برجسته کردن لب‌ ها کمک کند. بعد از گذشت چند ساعت رژلب روی لب تغییر رنگ داده و در برخی نقاط کم رنگ و پر رنگ می‌شود.

استفاده از آن به یکدست ماندن رنگ رژ روی لب کمک خواهد کرد. اگر معمولا با زدن رژ لب احساس می‌کنید گوشه‌های لب پر رنگ تر و پرتر شده‌اند می‌توانید با بکار گرفتن ای محصول مخصوصا در گوشه‌های لب از بروز چنین حالتی پیشگیری کنید.

پرایمر لب

پرایمر مژه و ابرو:

پرایمر ریمل اغلب بی رنگ است و تاثیر بلند کنندگی یا ضخیم کنندگی روی مژه و ابروها دارند. برخی پرایمرها خاصیت مراقبتی نیز روی مژه و ابرو دارند. همچنین ممکن است از تکه تکه شدن ریمل روی مژه جلوگیری کنند. پرایمر مژه  باعث می‌شود ریمل به آسانی روی مژه سر خورده و همین طور ماندگاری بیشتری داشته باشد. به نوعی می توان گفت پرایمر های مژه به ریمل برای حجم دهندگی کمک شایانی می کند.

پرایمر مژه انواع مختلفی دارد. برخی از آنها مایعی بی رنگ بوده و برخی کرمی رنگ و یا سفیدند. انواع رنگی آن معمولاً روی مژه‌ها یک لایه ایجاد کرده و باعث می‌شوند مژه‌های شما ضخیم‌ تر به نظر بیاید. در نتیجه وقتی شما روی آن لایه ریمل می‌ زنید مژه‌ها یتان به نظر پرپشت و ضخیم می‌آید.

پرایمرهای بی رنگ نسبت به آن نوع رنگی از حجم دهندگی کمتری برخوردارند و بیشتر باعث می‌شوند ریمل راحت تر روی مژه حرکت کند و ماندگار هم بماند. ویتامین ای موجود در آنهادر تقویت مژه ها موثر است و رطوبت رسانی و نرم کنندگی به مژه را نیز انجام می‌دهند.همچنین پرایمر مژه ها باعث می شود که ریمل ها در زمان ریمو کردن و شستن راحت تر از روی مژه ها پاک شوند.

پرایمر مژه

پرایمر ناخن:

پرایمر ناخن اغلب به صورت مایع می باشد و شبیه به لاک است که قبل از لاک زدن برای از بین بردن چربی و باکتری سطح ناخن همچنین صاف کردن آن استفاده میشود. پرایمر ناخن محصولی است که فقط برای استفاده روی ناخن طبیعی ساخته شده است بنابراین از استفاده از آن روی سایر محصولات از قبیل تیپ یا مواد خودداری کنید. پرایمر ناخن باعث زبر شدن سطح ناخن می‌شود تا در نتیجه، سایر مواد در مانیکور، راحت‌تر به ناخن بچسبند. از طرف دیگر پرایمر حالتی شیمیایی را بین سطح ناخن و لاک یا سایر مواد زیبایی ناخن ایجاد می‌کند. این امر باعث می‌شود مانیکور نهایی ناخن، ماندگاری بیشتری داشته باشد. از طرف دیگر، به کاهش آب موجود در سطح ناخن کمک می‌کند.

پرایمر ناخن

پرایمر مو:

پرایمر مو نیز درست مانند دیگر انواع پرایمر برای آماده سازی مو، قبل از حالت دهی و آرایش مو استفاده میشود که باعث تمیز ماندن، ماندگاری بیشتر آرایش مو و مراقبت از مو در برابر اثرات آرایش می شود. استفاده از این محصولات قبل از آرایش مو، موجب جلوگیری از وز شدن و آشفته شدن مو شده و ماندگاری حالت مو را افزایش خواهد داد. با استفاده از این پرایمر، موها حالت پذیرتر خواهند بود و بدون استفاده از وسایل حرارتی شما می توانید موهای خود را به فرم دلخواه خود آرایش کنید.

پرایمر مو

برای مشاهده ی موارد مشابه روی لینک های زیر کلیک کنید:

کرم پودر ها، انواع و موارد مصرف

بهترین کالاهای آرایشی

  • offkado takhfif
  • ۰
  • ۰

حافظه SSD چیست؟

 

حتما تا به حال نام حافظه SSD یا هارد SSD را شنیده اید. در سال های گذشته حافظه های SSD جای HDD را گرفته اند و به طور کلی در حال جایگزین شدن آنها هستند. این موضوع در لپتاپ ها بیشتر دیده می شود. هارد های اس اس دی به طور کلی نحوه عملکرد متفاوتی دارند. اما آیا می دانید تکنولوژی به کار رفته در آن چیست؟ با ما باشید تا در این مطلب تمام اطلاعات لازم درباره حافظه های SSD را به طور کامل بررسی کنیم.

حافظه SSD چیست

تاریخچه و پیشرفت حافظه SSD

اولین حافظه SSD که برای فروش عمده وجود داشت، توسط شرکت سن‌دیسک (sandisk) در سال 1991 میلادی (حدود 1370 شمسی) ساخته شد. این حافظه حالت جامد، گنجایش 20 مگابایت داشت و قیمت آن 1000 دلار بود. این قیمت به طور باورنکردنی بالا است. طراحی آن بر اساس تایدیه PCMCIA (اتحاد بین‌المللی کارت حافظه کامپیوتر شخصی ) بوده است. این حافظه SSD در لپتاپ thinkpad استفاده می شده.

اولین حافظه SSD

حافظه های حالت جامد، در ابتدا نه تنها در حجم های بسیار کم وجود داشتند، بلکه قیمت بسیار بالای نیز داشتند و برای استفاده های شخصی اصلا به صرفه نبودند. اما اکنون اینگونه نیست. برای مثال در ابتدا، هزینه هر گیگابایت گنجایش در حافظه های SSD حدود 50000 دلار بوده است. اما اکنون در برخی اس اس دی ها (مانند حافظه های SSD برند Crucial) این میزان به 0.1 دلار می رسد.

این تنها موضوع پیشرفت حافظه های SSD نیست. موضوع دیگر گنجایش آنهاست. هم اکنون بزرگ ترین SSD دنیا گنجایش 100 ترابایتی دارد. این در حالی است که اولین حافظه SSD همانطور که گفتیم 20 مگابایت گنجایش داشت. بیشترین گنجایشی که برای خرید وجود دارد در SSD سامسونگ است که به اندازه 8 ترابایت می باشد.

سرعت خواندن و نوشتن، سرعت دسترسی به اطلاعات و IOPS نیز برخی دیگر از ویژگی های مهم SSD ها است که در این مدت پیشرفت چشمگیری داشته است.

استفاده های SSD ها

حافظه های SSD به طور کلی توسط همه افراد استفاده می شوند ولی در برخی موارد استفاده آنها بیشتر یا حتی الزامی است.

در شرکت های بزرگ، به دلیل سر و کار داشتن زیاد با حجم بالایی از اطلاعات، SSD ها نقش بسیار مهمی دارند. از آنجا که سرعت جستجو و پیدا کردن اطلاعات خاص در SSD ها به طرز چشمگیری بیشتر است، بهترین گزینه برای این کار هستند.

سیستم های گیمینگ همیشه مرزهای تکنولوژی و کامپیوتر ها را به چالش می کشند. در این مورد نیز همین گونه است. به دلیل سرعت پردازش بالا در حافظه های SSD گیمر ها نیز به آنها روی آورده اند. این حافظه ها برای گیمر ها تاخیر یا به اصطلاح لگ (lag) پایین تری را در بر دارد. برای مثال زمان لود شدن بازی GTA V روی یک سیستم با HDD قدرت متوسط حدود 130 ثانیه بود و بعد از جایگزین کردن آن با یک SSD این زمان به 20 ثانیه رسید.

کاربران لپتاپ ها و به طور کلی افرادی که زیاد در تحرک هستند نیز بهتر است از SSD استفاده کنند. حافظه SSD حجم بسیار کوچک تری دارد و به راحتی می تواند آن را همراه داشت. همچنین استفاده انرژی در SSD ها بسیار پایین تر است و از این رو برای استفاده در لپتاپ ها بهتر هستند چون شارژ کمتری مصرف می کنند.

سرورها (server) نیز برای این که سرعت بیشتری را برای host های خود راهم کنند باید از SSD ها استفاده کنند.

تکنولوژی به کار رفته در حافظه های SSD

در هارد های سنتی یا همان HDD ها انتقال داده و خواندن و نوشتن آنها به وسیله قطعات متحرک انجام می شود. اما در SSD ها اینگونه نیست.

SSD ها از تراشه های کوچک ذخیره کننده ای به نام  NAND Flash Memory استفاده می کنند. این حافظه ها سرعت بسیار بالای برای خواندن و نوشتن اطلاعات دارند و به طور کلی هیچ بخش متحرکی ندارند.

انواع حافظه های SSD

زمانی که می خواهید یک SSD خرید کنید با کلماتی مانند mSATA یا PCLe مواجه می شوید و نمیدانید معنی آنها چیست. باید بگوییم که SSD ها انواع متفاوتی دارند و هر کدام بر اساس نحوه اتصال دسته بندی می شوند. ولی تفاوت هایی نیز دارند. انواع SSD ها به شرح زیر است.

حافظه های SSD مدل PCLe و NVMe

انواع حافظه SSD

این درگاه اتصال معمولا برای متصل کردن کارت های گرافیک به کار می رود. شما از این درگاه اتصال زمانی استفاده می کنید که سرعت بسیار بالای برین SSD و CPU خود بخواهید چون پهنای باند بالا و تاخیر بسیار پایینی را برای شما می سازد. این حافظه ها که حالت غیر فرار هستند (و نام خود را نیز به همین دلیل گرفته اند) تاخیری بسیار پایین حتی کمتر از حالت SATA (که به زودی با آنها آشنا می شوید) دارند. این موضوع باعث می شود که IOPS بسیار بالاتری داشته باشند. این نوع حافظه می تواند تا 2000 مگابایت اطلاعات را در هر ثانیه انتقال داده که با استفاده از کانال های زیاد آن تا 4000 مگابایت هم می رسد.

mSATA III ها، SATA III ها و SSD های اولیه

حافظه SSD مدل SATA

این نوع که کمی قدیمی تر است، به طور اصلی برای گنجایش های بالاتر استفاده می شود. بزرگترین SSD حال حاظر نیز که گنجایش آن 8 ترابایت است از این نوع می باشد. سرعت انتقال داده در این حافظه ها کمتر از نوع NVMe است اما با این حال از حافظه های HDD بسیار بیشتر است. امروزه این نوع SSD ها خیلی کمتر استفاده می شوند و جای خود را به NVMe ها داده اند. اما همچنان می توان آنها را تهیه کرد و استفاده کرد. تاخیر این حافظه ها هم با حالی که بسیار پایین است از NVMe ها بیشتر می باشد.

جمع بندی:

به طور کلی می توان گفت که SSD ها بیشتر از همه برای سرعتشان مورد استقبال قرار گرفته اند. اما این موضوع تاکید بر بهتر بود SSD ها نسبت به HDD نیست. درمطالب بعد، ما به مقایسه SSD و HDD خواهیم پرداخت.

مطالب مرتبط:

  • offkado takhfif
  • ۰
  • ۰

طبق آمار، خوراک های رستوران ها و فست فود ها نسبت به زمان گذشته در حال سالم تر شدن هستند. میزان استفاده از خوراک های کم کالری بیشتر شده است و در عین حال، میزان ورزش بیشتر شده است. اما در کنار اینها میزان چاقی افراد و میزان مریضی چاقی مفرط در بین مردن بیشتر شده است. آیا مصرف فست فود دلیل آن است؟

دلیل ان چیست؟ چطور در حالی که خوراک ها به سمت سالم تر شدن می روند و مردم به سمت چاق تر شدن.

دپارتمان کشاورزی ایالات متحده اعلام کرده است که از سال 2000، مردم به طور میانگین به میزان 450 کالری بیشتر از لازمه بندشان استفاده می کنند. این میزان بیشتر از چیزی است که روزانه به وسیله ورزش مصرف می شود.

به طور کلی باید سعی کنیم که مصرف فست فود خود را کمتر کنیم. اما با این حال افرادی که مشغله بیشتری نسبت به دیگران دارند، بیشتر از باقی افراد به فست فود ها می روند. پس باید به فکر این باشند که چگونه در این میان یک عادت غذایی مناسب داشته باشند؟

در این مطلب ما به بررسی روش هایی برای سالم تر بودن عادت غذایی خود حتی در مصرف فست فود ها می پردازیم. پس با ما باشید.

سالم بودن در مصرف فست فود ها

حجم خوراک های خود را کمتر کنید

مصرف فست فود را کنترل کنیم

فست فود ها معمولا سایز های متفاوتی دارند. سعی کنید آنهایی را انتخاب کنید که سایز کوچک‌تری دارند. برای مثال همبرگر هایی که دو یا سه لایه گوشت دارند را انتخاب نکنید و آنهایی را که ساده تر هستند ترجیح دهید. اگر در منوی فست فودها غذای سایز کودک وجود دارد، آن را انتخاب کنید. عوض کردن سیب زمینی سرخ شده سایز بزگ با سایز کوچک به تنهایی حدود 200 کالری اختلاف بوجود می آورد.

مخلفات سالم تری را انتخاب کنید

سالاد یا فست فود

سعی کنید در کنار غذای خود از مخلفات سالم تری که در فست فود های زیادی سرو می شوند استفاده کنید. برای مثال بجای سیب زمینی سرخ شده، یک سالاد سفارش دهید. یا می توانید ماست یا حتی یک ظرف میوه سفارش دهید.

همه سالاد ها سالم تر نیستند!!!

این فکر که "سالاد ها همیشه سالم تر از فست فود ها هستند" تا حدودی درست است. سالاد های فست فود ها ممکن است از مرغ سرخ شده بجای گریل شده استفاده کنند که کالری کلی را افزایش می دهد. سس هایی که روی سالاد ها استفاده می شود می تواند بیشتر از آنچه انتظار دارید کالری داشته باشند. پس همیشه مراقب سس استفاده شده باشید.

بیشتر غذا های کباب شده را انتخاب کنید

فست فود کباب شده

غذا های سرخ شده یا سوخاری شده، مانند مرغ سرخ شده یا ماهی سوخاری، چربی و کالری زیادی دارند. سعی کنید به جای آن غذا های گریل شده یا کباب شده را استفاده کنیدو غذا هایی ماننده سینه مرغ یا گوشت کبابی.

درست بنوشیم

نوشابه و فست فود

نوشیدنی های کنار غذا تاثیر بسیاری در بدن ما دارند. نوشیدنی های گاز دار مانند نوشابه نه تنها دارای کالری بالایی هستند، بلکه قند زیادی نیز دارند و برای بدن بسیار مظر هستند. همچنین شیک ها هم می توانند تاثیر بدی داشته باشند. برخی از شیک های بزرگ به تنهایی حدود 800 کالری دارند که به اندازه یک غذای کامل است.

مواد معدنی را در نظر بگیرید

سعی کنید موادی که در غذای شما استفاده شده است را بشناسید. با دانستن این موضوع می توانید میزان مواد معدنی گرفته شده توسط بدنتان را کنترل کنید. سعی کنید از غذا هایی که دارای مواد معدنی مفید بیشتری هستند استفاده کنید. غذا های دارای چربی، قند یا نمک زیاد هستند را کمتر مصرف کنید.

به مایونز نه بگویید

مضرات مایونز

این موضوع به میزانی مهم است که بخش مخصوص خود را دارد. مایونز در آمریکای شمالی محبوب ترین و معروف ترین چاشنی به حساب می رود. اما برای این موضوع که آیا سالم است یا خیر سخنان متفاوتی وجود دارد.

مایونز بیشتر از هر چیز دیگری، پر از چربی و کالری است. برای همین می تواند یک چاشنی بسیار چاق کننده و آسیب رسان باشد. هر قاشق مایونز حدود 100 کالری دارد و این یک موضوع بسیار نگران کننده است. اما مایونز ها می توانند با روغن های متفاوتی تولید شوند از همین رو مایونز های خانگی و دست ساز می توانند چربی کمی نیز داشته باشند. اما کالری آنها در هر صورت بسیار بالا است.

پس به طور کلی برای دور ماندن از چاقی یکی از مهم ترین کار هایی که باید انجام دهید، دوری از مایونز است.

در اینجا برخی نکات جالب را می بینید که می توانید برای سالم تر ماندن استفاده کنید.

  • غذای خود را با کسی شریک شوید. برای مثال غذای یک نفره را همراه با یک نفر دیگر بخورید
  • ترجیحا از نان سبوس دار استفاده کنید
  • می توانید همبرگر خود را بدون نان رویی بخورید
  • دستور دهید در ساندویج سفارشی شما سبزیجاتی مانند گوجه و کاهو بیشتر استفاده شود
  • از نمک کمتر استفاده کنید
  • تا جای امکان از مایونز استفاده نکنید یا ترجیحا از مایونز کم چرب استفاده کنید. همین موضوع را در رابطه با سس کچاپ هم رعایت کنید
  • شیرینیجاتی که قند زیادی دارند را کنار بگذارید

برای مطالعه مطالب مرتبط روی لینک های زیر کلیک کنید:

  • offkado takhfif
  • ۰
  • ۰

بهترین محصولات JBL

برند JBL

برند جی بی ال تولید کننده انواع محصولات صوتی الکترونیکی با کیفیت است. جیمز بالو لنسینگ (James Bullough Lansing) و همکارش کن دکر در سال 1927 در لس آنجلس شروع به تولید اسپیکر های با کیفیت کردن. آنها اسم شرکت خود را کمپانی تولیدات لنسینگ گذاشتند. نام این برند در نهایت به نام JBL تغییر کرد. JBL حروف اول سازنده این برند است.

اصلی ترین محصولات جی بی ال، اسپیکر های آن است اما بلندگو های خانگی و هدست نیز تولید می کند. در این مطلب ما به معرفی و بررسی برخی از بهترین محصولات صوتی برند JBL می پردازیم. پس با ما باشید.

بهترین محصولات JBL

اسپیکر های JBL

اسپیکر جی بی ال سری JBL flip5

بهترین محصولات JBL

برند JBL در سری FLIP خود سعی بر این کرده است که بهترین کیفت صدا را با قدرت بالا  و بیس بالا تولید کند. این سری، که در حال حاظر دارای 5 نسخه می باشد، ظاهری زیبا دارد و در کنار این ظاهر زیبا، قدرتی بی رقیب دارد.

نسخه پنجم این سری، JBL FLIP 5 است که از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار است. برای مثال باتری این اسپیکر بسیار قدرتمند است و می تواند تا 12 ساعت به طور خالص موسیقی پخش کند. گنجایش باتری یک ویژگی بسیار مهم در اسپیکر های بلوتوث است. زیرا شما نمی خواهید وسط جشن نگران خالی شدن باتری باشید.

ویژگی دیگر JBL FLIP 5 ضد آب بودن آن است. شاید شما بخواهید کنار استخر یا دریا به موسیقی گوش دهید. در این حالت شما نگران سوختن آن توسط آب خواهید بود. اما با جی بی ال فلیپ 5 دیگر این نگرانی را ندارید. استاندارد ضد آب بودن این اسپیکر IPX7 است و این باعث می شود حتی با خیس شدن کامل هم مشکلی برای آن به وجود نیاید.

این محصول از قابلیتی ویژه برخوردار است به نام PartyBoost. در این حالت شما می توانید دو اسپیکر دیگر را با این اسپیکر متصل و همگام کنید و از ترکیب صدای آنها لذت ببرید.

اسپیکر جی بی ال JBL PULS 4

بهترین اسپیکر های برند JBl

جی بی ال پالس 4 در تاریکی شب به طور 360 درجه نمایش نورانی به وجود می آورد و چشم همه را به خود جذب می کند. شما با برنامه مخصوص گوشی می توانید نمایش زیبای نورانی را کنترل کنید و به حالتی که بخواهید در آورید.

این اسپیکر نیز مانند نسخه فلیپ 5 ضد آب است و می توانید از آن در هر مکانی استفاده کنید. کیفیت صوتی جی بی ال پالس 4 دقیقا مانند دیگر اسپیکر های جی بی ال بسیار مناسب است و از همین رو نگرانی خوب بودن کیفیت صوتی آن را ندارید.

قابلیت پارتی بوست (party boost) باعث می شود شما بتوانید دو اسپیکر دیگر را به اسپیکر جی بی ال پالس 4 متصل کنید و موسیقی خود را از همه آنها به طور همزمان پخش کنید. این قابلیت مخصوص جشن ها می باشد.

بلندگوی تعبیه شده در این اسپیکر به طور 360 درجه کار گذاشته شده است تا بتوانید در همه جهات از کیفیت کامل صدای آن لذت ببرید.

اسپیکر JBL BoomBox 2

اسپیکر های برند JBL

اسپیکر جی بی ال بوم باکس 2 با سایز مناسبی که دارد برای پخش موسیقی در فضا های باز است. قدرت صوتی بوم باکس 2 در بین اسپیکر های قابل حمل جی بی ال قوی ترین است. برای حمل راحت، دسته ای روی آن تعبیه شده است.

جدا از قابلیت های نرمال اسپیکر های جی بی ال که شامل ضد آب بودن و پارتی بوست میشود، قابلیت پاور بانک بودن هم دارد. شما می توانید گوشی خود را با سیم USB به آن متصل کرده و گوشی خود را با آن شارژ کنید. باتری 10000 میلی آمپری آن می تواند برای 24 ساعت برای شما موسیقی پخش کند و در کنار آن گوشی شما را شارژ کند. این باتری در مدت 6.5 ساعت شارژ می شود.

2 عدد بلندگوی 40 واتی در این اسپیکر تعبیه شده که باعث صدای بسیار بلند و قدرتمند آن می شود.

JBL TUNE

سری تون جی بی ال جزو بهترین هدست های قیمت پایین موجود در بازار است. این سری هدست، بیس قدرتمندی دارد که در گوش شما حس شادی را به وجود می آورد و شما را به وجد می آورد.

سیم هندزفری و هدستتان به هم گره خورده است؟ این مشکل را با هدست های سری TUNE نخواهید داشت. بلوتوث این هدست به قدری قدرتمند است که هیچ گونه تاخیری در پخش صدا نخواهد داشت.

باتری قدرتمند این هدست ضرفیت بسیار بالایی دارد و می تواند برای 32 ساعت به طور کامل برای شما کار کند. با این باتری و طول عمر، شما می توانید تمام شب و روز به موسیقی دلخواه خود گوش فرا دهید.

اتصال این هدست ها به گوشی شما تغریبا بدون هیچ تاخیری است. بعد از اولین اتصال به گوشی شما، لحظه ای که شما ایرباد ها را از کیسشان بیرون آورید، به گوشی شما متصل می شود. هر کدام از ایرباد های این هدست به صورت کامل می توانند دستورات شما را اجرا کنند و الزامی به بودن هر دوی آنها نیست.

به طور کلی، برند جی بی ال محصولات بسیار متنوع و با کیفیت عالی دارد. اما در این مطلب ما برخی از بهترین های آن را نام بردیم. محصولات JBL بیشتر روی کیفیت صوتی و دوام بالا تمرکز دارند.

شما می توانید مطالب مرتبط را در لینک های زیر بخوانید:

راهنمای خرید اسپیکر بلوتوث

تفاوت بین هدست و هدفون و هندزفری

بهترین ساعت های هوشمند

  • offkado takhfif
  • ۰
  • ۰

کرم پودر یکی از اصلی ترین مواد آرایشی است. هدف از استفاده از کرم پودر یا همان زیرسازی آرایش این است که پوست حالت یکنواخت پیدا کند. معمولا بهتر است شما از کرم پودری یک درجه از پوست خودتان روشن تر استفاده کنید تا لکه ها و نقایص صورتتان را بهتر بپوشاند و ظاهری شفاف تر و جوان تر به شما ببخشد. جوش های صورت ظاهری بسیار نامناسب به چهره ی شما می بخشد. برای پوشاندن آنها و لک به جا مانده از جوش بهتر است از کرم پودر هایی استفاده کنید که ضد جوش هستند و یا فاقد چربی یا اصطلاحا oil free  باشند و یا اینکه اسید سالیسیلیک دارند ، چون این ماده از انسداد منافذ پوستی شما جلوگیری می کند. البته بهتر است قبل از اینکه به فکر پوشاندن جوش ها باشید به فکر درمان آنها باشید. در این مطلب می خواهیم در مورد انواع کرم پودرها و تفاوت آنها با هم صحبت کنیم با ما همراه باشید.

کرم پودر, انواع کرم پودرها ،ویژگی و موارد مصرف

انواع مختلف کرم پودر ها:

کرم مرطوب کننده ی رنگی:

علاوه بر مرطوب کردن پوست شما مقادیری رنگدانه دارند که به پوست شما رنگ می بخشد. این کرم مخصوص افرادی است که پوستی صاف و جوان دارند، چون قدرت پوشانندگی بالایی ندارد. این محصولات دارای بافتی سبک و فرمولاسیون ملایم هستند و می توانند مشابه زیر ساز آرایش برای شما عمل کند. مرطوب کننده های رنگی انواع مختلف دارند به عنوان مثال ترکیبات جوان کننده و یا ضد چروک دارند و یا برای پوست های چرب هستند. در این محصولات مواد جاذب رطوبت humectants، آنتی اکسیدان ها ، اکسید آهن و اکسید تیتانیوم به کار رفته است و بسیار مناسب فصول پاییز و زمستان هستند.  اکسید تیتانیوم(رنگدانه) در کرم های زیر ساز آرایش بیشتر از مرطوب کننده های رنگی است، بنابراین پوشش دهی کمتری نسبت به زیر ساز ها داشته و تنها می تواند عارضه های سطحی و جوش های کوچک را پوشش دهد. به دلیل سبک بودن این محصولات پوست شما بدون آرایش و صاف و یکدست به نظر می آید.

کرم پودر, انواع کرم پودرها ،ویژگی و موارد مصرف

فون مایع :

رایج ترین فرم کرم پودر است واستفاده از آنها آسان است ، برای پوست های نرمال تا خشک مناسب است و برای پوست چرب بهتر است از نوع فاقد چربی آن استفاده شود. این نوع کرم پودر از نظر قوام، زمان ماندگاری و میزان آبرسانی انواع متفاوتی دارد. بنابراین، در این دسته انتخاب شما گسترده تر است. مثل همیشه، مطمئن شوید، قبل از مصرف این نوع کرم پودر، پوستتان را کاملا با برنامه ی مراقبت از پوست آماده کرده اید. کرم پودر مایع، بهترین کرم پودر برای افرادی است که در مناطق مرطوب زندگی می‌کنند. مناسب پوست خشک است و برای افرادی که پوست چرب دارند نوع oil free آن توصیه می شود.

کرم پودر, انواع کرم پودرها ،ویژگی و موارد مصرف

کرم پودر:

مخصوص پوست های خشک به دلیل داشتن بافتی سنگین، که بهتر است از اسنفنج مرطوب برای پخش بهتر آنها استفاه شود. آبرسانی این نوع کرم پودر بیشتر از انواع دیگر است. اگر می خواهید لکه های خشک روی پوستتان، جلب توجه نکنند و کرم پودر به طور کامل روی پوستتان بنشیند، فرمولاسیون کرمی مطلوب ترین انتخاب است. کرم پودر هایی که به پوست حالتی طبیعی می بخشند، غالباً با عنوان «طبیعی» یا «مات» (بدون درخشش) توصیف می شوند. این کرم ها، به ندرت حاوی میکا یا مواد دیگری هستند که نور را منعکس می کند. کرم پودر مات یا طبیعی بیشتر شبیه پوست واقعی به نظر می رسد. به همین دلیل، برای پوست های چرب یا مختلط چرب کاملاً ایده آل است.

کرم پودر, انواع کرم پودرها ،ویژگی و موارد مصرف

کرم پودر فشرده یا پنکک:

قدرت پوشانندگی بیشتری دارند و به دو صورت چرب و خشک وجود دارند و با کمک اسنفج روی پوست پخش می شوند. پنکک مرطوب یا پنکک خیس را کوشن گویند. نوع خشک آن ماندگاری کمتری  نسبت به سایر انواع کرم پودر دارد. از آنجا که پوست شما به طور مداوم در طول روز چربی تولید می کند، لازم است که پودر را تجدید کنید. از آنجا که کرم پودر پودری خطوط ریز و نواحی خشک تر پوست را برجسته می کند، افرادی که پوستشان خشک است یا چین و چروک دارد، کمتر مایلند از آن استفاده کنند.

کرم پودر, انواع کرم پودرها ،ویژگی و موارد مصرف

پن استیک:

بافت این کرم سنگین است و برای پوشاندن معایب پوست صورت و حتی جای زخم مورد استفاده قرار می گیرد. برای این محصول هم بهتر است از اسفنج استفاده کرد. کرم پودر استیکی به صورت جامد و ماتیکی است پس دانه های رنگی بیشتر و پوشانندگی بهتری دارد اگر کرم پودر مایع را نمی پسندید و می خواهید پوستتان را به خوبی پوشش دهید، کرم پودر استیکی ایده آل شماست. به دلیل خشک بودن، برای پوست های معمولی و چرب عالی است. با این حال، ممکن است روی پوست های خیلی خشک بماسد و ظاهر آن را ناخوشایند کند.

کرم پودر, انواع کرم پودرها ،ویژگی و موارد مصرف

کانسیلر:

نوعی از کرم پودر هاست که به دلیل بافت سبکی که دارند برای اطراف چشم مناطقی از پوست که به دلیل وجود لک و جوش به وسیله کرم پودرهای عادی قابل پوشاندن نیستند.کانسیلر ها دارای رنگ های مختلف هستند که برای پوست های مختلف قابل استفاده هستند:

کانسیلر زرد:

این نوع کانسیلر برای اکثر تن های رنگ پوست مناسب می باشد خصوصا برای پوشاندن اطراف چشم بسیار مناسب هستند.

کانسیلر نارنجی:

این نوع کانسیلر مناسب برای افراد سبزه بوده و می توانید در هنگام خرید آن را دور لب خود تست کنید.

کانسیلر سبز:

این کانسیلر می تواند تن قرمزی پوست شما را برطرف کند و یا حتی برای پوشاندن جوش ها مناسب است.

کانسیلر بنفش:

برای افرادی که پوستی متمایل به زرد هستند مناسب است، لکه های کبودی روی صورت با این کانسیلر قابل محو شدن هستند.

کانسیلر مدادی :

برای پوشاندن جای جوش و لک های نقطه ای و اطراف لب و ابرو مناسب اند.

کانسیلر مایع:

برای همه ی پوست ها به جز پوست خشک مناسب است و برای پوست چرب بهترین کانسیلر است.

کانسیلر استیکی یا ماتیکی:

مناسب پوست خشک است و پوشش دهی بسیار عالی دارد و برای نواحی اطراف چشم و بینی و لب بسیار مفید است.

کانسیلر کرمی یا جامد:

برای انواع پوست خشک، معمولی، و حساس و مختلط مناسب است، بهتر است با غلظت بالا استفاده نشود.

کرم پودر, انواع کرم پودرها ،ویژگی و موارد مصرف

BBکرم:

مرطوب کننده‌‌های رنگی و بیشتر کرم های BB، ترکیباتی بسیار رقیق دارند و لایه‌ای نازک روی پوست ایجاد می‌کنند. در نتیجه این مرطوب کننده ها سازگاری بیشتری با رنگ پوست دارند و به‌گونه‌ای طبیعی و بی‌رنگ صورت را پوشش می‌دهند. به این ترتیب اگر به دنبال آرایش های ملایم هستید، به جای خریدبهترین کرم پودر، مرطوب کننده رنگی یا کرم BB باکیفیت خریداری نمایید.

ccکرم:

 پوشش بسیار بالا و همزمان محافظت پوست در برابر اشعه ی آفتاب، این محصول را بسیار پر طرفدار کرده است. لکه های تیره و قرمزی که روی پوست وجود دارد به وسیله این کرم ها به خوبی پوشش داده می‌شود و همچنین روشن کننده پوست هم می‌باشد.

کرم پودر, انواع کرم پودرها ،ویژگی و موارد مصرف

پرایمر :

از پرایمر برای زیر سازی و یکدست کردن آرایش و ماندگاری بیشتر آن بر روی صورت استفاده می شود. با استفاده از پرایمر، پایه آرایش شما صاف و یکدست می شود و بعد از استفاده از کرم پودر و دیگر لوازم آرایش، پوستی روشن و جذاب خواهید داشت. از مهمترین ترکیبات پرایمر، ژل و پودر است که بر پایه سیلیکون نهاده شده است و قدرت نرم کنندگی زیادی به صورت می دهد، پرایمرها انواع مختلفی دارند، و برای چشم و ابرو، لب، صورت و ناخن مورد استفاده قرار می گیرند. عمده ترین کاری که پرایمر قبل از استفاده از کرم پودر انجام می دهد، این است که چروک های سطحی و عمق دار و تمامی حفره های پوست را می‌پوشاند. در صورت داشتن جوش های چرکی و یا حساسیت قبل از استفاده از پرایمر، با پزشک مربوطه مشورت کنید.

نکته مهم: برای پلک ها هم پرایمر مخصوص وجود دارد و افرادی که فقط مشکل چشمی دارند، می توانند از این نوع پرایمرها استفاده کنند. در صورت داشتن پوست چرب و ماندگاری بیشتر، از پرایمرهای مات استفاده کنید.

  • offkado takhfif