وبسایت تخفیف گروهی شیراز

آفکادو یک وبسایت تخفیف گروهی شیراز هست

وبسایت تخفیف گروهی شیراز

آفکادو یک وبسایت تخفیف گروهی شیراز هست

آفکادو یک وبسایت تخفیف گروهی شیراز هست و شما می توانید به کمک این سایت از بهترین مراکز تفریحی، کنسرت ها و .. تخفیف تهیه کنید و از خدمات آن محل لذت ببرید

۳ مطلب در تیر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

با شیوع ویروس کرونا سوال همه این است که چه کار هایی را برای مراقبت در برابر آن می توان انجام داد. کی از آن کار ها پوشیدن ماسک است. اما آیا واقعا این کار تاثیر گذار است؟

Do face masks really reduce coronavirus spread? Experts have mixed ...

آیا وقعا پوشیدن  ماسک از ما در برابر گرفتن کرونا محافظت می کند؟ یا این کار تنها یک حرکت اضافه و بی دلیل است؟ از کجا می توان این موضوع را اثبات کرد؟

تحقیقاتی که انجام شده نشان داده است که پوشیدن ماسک توسط افرادی که مشکوک هستند تاثیر بیشتری دارد. یعنی ماسک ها بیشتر از انتقال کرونا جلوگیری می کند تا از گرفتن آن.

اما بیایید تا کمی دقیق تر وارد این ماجرا شویم.

تاثیر پوشیدن ماسک:

دانشمندان می گویند: پوشیدن ماسک به این معنی نیست که شما می توانید به افراد نزدیک شوید یا دستانتان را نشویید. این کار فقط یک کمک به کار های دیگر است.

طبق تحقیقات انجام شده، اگر 80 درصد از افراد از ماسک و فاصله گذاری استفاده کنند، تاثیر آن در جلوگیری از پخش این ویروس بیشتر از قرنطینه همه افراد است. دلیل اصلی برداشتن قانون در خانه ماندن نیز همن است. اما مشکل این است که افراد از این کار پیروی نمی کنند.

توصیه های پزشکی را نمی توان دقیق پیروی کرد چون ماسک ها متفاوت ساخته می شوند. برای مثال ماسک N95 بسیار امن است و زمان که به طور کامل روی صورت جا داده شود و کیپ شود، در حدود 95 درصد از ذرات 0.3 میکرون و بزرگتر را فیلتر می کند. مشکل بزرگ آنها کم یاب بودن آنهاست. همچنین پوشیدن درست آنها کمی سخت است و به همن دلایل سازمان CDC انها را برای عموم مردم توصیه نمی کند.

ماسک های جراحی نیز گزینه های خوبی هستند از آنجا که هم پوشیدن آنها راحت است هم امنیت خوبی دارند و هم ضد رطوبت هستند. اما به اندازه N95 امنیت ندارند.

اما هر چند ضخیم، هیچ ماسکی تمام ذرات را دفع و یا فیلتر نمی کند، اما همان مقدار کمی که از ما محافظت می کند بهتر از نزدن آن است.

زمانی که فردی که ماسک زده سرفه یا عطسه می کند، ذرات درشت و قطراتی که از بینی و دهان او به برون می آید به ماسک برخورد کرده و درصد خیلی کمی از آن ممکن است از ماسک بیرون آید. این خود یکی از کاهش دهنده های پخش شدن آن است.

woman wearing face covering, with a detail showing how the cloth barrier helps to contain respiratory droplets that she exhales

آزمایشات و تحقیقات:

یک آزمایش در آپریل در کره جنوبی جا گرفت که در آن از 4 بیمار مبتلا به ویروس کرونا خواسته شد به سمت یک بشقاب که 20 سانتی متر از آنها فاصله داشت سرفه کنند. آنها این کار را یک بار بدون ماسک، یک بار با ماسک یک بار مصرف ساده و یک بار با ماسک 100 درصد کتان انجام دادند. نتایج به دست آمده نشان داد که ماسک ها هم تاثیر خوبی بر قطرات خارج شده دارد و هم بر هوای خارج شده از دهان. در زمان های پوشیدن ماسک، هیچ ویروسی در بشقاب ها دیده نشد.

ماسک های دست ساز فابریک خانگی کمترن تاثیر را در محدود کردن این ویروس دارد. پس بهتر است از ماسک ها ساخته شده توسط کارخانه جات استفاده کرد.

لنک های مرتبط:

 

 

  • offkado takhfif
  • ۰
  • ۰

امروزه از هرکس و در همه جا می شنوم که دست هایمان را باید ضد عفونی کنیم. اما همگی ما سوالاتی در باره محلول ضد عفونی کننده داریم.

در اینجا یک سری از سوالات متداول در باره محلول های ضد عفونی را خواهیم خواند.

آیا ضد عفونی کننده تاثیری علیه کرونا دارد؟

بهترن راه برای مقابله با ویروس کرونا و جلوگیری از آن شستن دست ها با صابون ساده است. شستن دست ها با آب و صابون به مدت حداقل 20 ثانه مخصوصا پس از استفاده از سرویس بهداشتی، قبل از خوردن خوراک و پس از سرفه یا عطسه کردن بسار تاثیر گذار و مفید است. در صورت ممکن نبودن این کار در مکان های خاص شما می توانید از ضد عفونی کننده های بین 70 تا 80 درصد استفاده کنید.

Is It Safe to Use Vodka as Hand Sanitizer? – Health Essentials ...

آیا استفاده از صابون های ضد باکتریال بهتر است؟

هنوز مدرکی در دست نیسیت که نشان دهد استفاده از صابون های ضد باکتریال تاثیر بیشتری در از بین بردن این وروس دارد یا نه. اما این نوع صابون ها ممکن است در طولانی مدت به پوستشما آسیب بزنند. پس بهتر است از صابون های ساده استفاده کنید.

ضد عفونی کننده دست را از کجا تهیه کنیم؟

فروشگاه ها و داروخانه های نزدیک شما همگی به احتمال زییاد ضد عفونی کننده دست دارند. اما شما باید به دنبال ضد عفونی کننده ایی بگردید که مجوز وزارت بهداشت داشته باشد و بیش تر از 80 درصد یا کم تر از 60 درصد الکل نداشته باشد.

پکیج 5 تایی محلول ضد عفونی کننده دست 80% اتانول 125سی سی بانک جلبک های ایران

آیا می شود در خانه ضد عفونی کننده درست کرد؟

سازمان بهداشت توصیه کرده است که این کار را نکنیم. چون با کمی اشتباه کردن در آن ممکن است محلول به دست آمده به پوست شما آسیب وارد کند. آسیب های برگشت ناپذیر.

آیا می شود به ضد عفونی کننده های غیر الکلی الکل اضافه کرد؟

خیر. این کار را در هچ صورت انجام ندهید چون ممکن است موادی که در این ضد عفونی کننده استفاده شده است با الکل واکنش بدی بدهد.

اگر به ضد عفونی کننده ها حساسیت دارم چه کار کنم؟

همان طور که گفتیم بهترین کار شستن دست ها با آب و صابون است. اما اگر میخواهید از این ضد عفونی کننده هاس استفاده کنید و به آنها حساسیت دارید، بهتر است به دکتر مراجعه کنید و ببینید که دقیقا به چه بخش از محلول ها حساسیت نشان می دهید. اکثر افرادی که از محلول ها زیاد استفاده می کنند خشکی پوست می گیرند. اما این مشکل با استفاده از محلول هایی که دارای گلیسرول هستند حل می شود.

محلول 500 میلی لیتری ضد عفونی کننده دست بدون نیاز به آبکشی

آیا می شود از ضد عفونی کننده سطوح استفاده کرد؟

برخی ضد عفونی کننده ها مخصوص سطوح هستند و این موضوع روی آنها نوشته شده است. از آنها نباید برای پوست استفاده کرد چون ممکن است به پوست آسیب بزنند.

آیا این محلول ها تاریخ انقضا دارند؟

معمولا تاریخ انقضاء محلول های الکلی 3 سال پس از تولید آنها است. البته ممکن است روی آنها تاریخ انقضاء زده نشود. همچنین اطلاعاتی در باره این که پس از تاریخ انقضاء آنها چه مشکلاتی برای آنها پیش می آید وجود ندارد.

FAQs on Hand Sanitizers | The Health Master

کجا باید آنها را نگه داری کنیم؟

دور از دست رس کودکان و در دمای زیر 45 درجه باید باشد. پس اگر در تابستان گرمی به سر می برید، آن را در ماشین رها نکنید.

چه آسیبی به کودکان می زند؟

محلول های ضد عفونی کننده را حتما باید دور از دید و دسترس کودکان نگه داری کرد. چرا که نوشیدن مقدار بسیار کم آن هم آنها را مسموم می کند. دست های آنها را هم حتی نباید با آن محلول ها ضد عفونی کرد، چون ممکن است دست خود را لیس بزنند. همچنین ممکن است به پوست آنها نیز آسیب برساند.

مطالب مرتبط:

  • offkado takhfif
  • ۰
  • ۰

شیلد محافظ صورت:

شیلد محافظ صورت یک تکه پلاستیک شفاف و تغریبا خشک است که بر روی صورت جا گرفته و تا پایین چانه می آید.

برخی از افراد حتی قبل از شیوع ویروس کرونا از آن استفاده می کردند. مانند پزشکان یا دندان پزشکانی که نزدیک به دهان فرد بیمار کار می کنند. برخی افراد هم که با بیمارانی کار می کنند که احتام بخش خون داشته باشند از شیلد محافظ و ماسک در کنار هم استفاده می کنند.

اما امروزه افراد از آن به عنوان یک لایه محافظتی اضافه استفاده می کنند. اگر که شما فاصله 2 متری خود را با افراد رعایت کنید و هر دو طرف ماسک زده باشند، دیگر احتیاجی به زدن شیلد محافظ نیست. اما باز هم می تواند یک محافظ خوب باشد.

پکیج  1 عددی سپر محافظ صورت پیشگیری از ویروس همراه با تخفیف ویژه برای کاربران عزیز آفکادو

آیا می توان آنها را جایگزین ماسک کرد؟

پکیج  1 عددی سپر محافظ صورت پیشگیری از ویروس همراه با تخفیف

دکتر هالت، یک نورو سایکولوژیست، این سوال را داشت که آیا بهتر نیست که از شیلد به جای ماسک استفاده کرد؟

او برای امنیت خود و بیماران، از یکجدا کننده فضا از جنس شیشه، یک تمیز کننده هوا و ضد عفونی کننده استفاده می کند اما زمانی که یکی از بیمارانش با ماسک وارد می شوند کمی مشکل به وجود می آید. 

او به دلیل حرفه اش باید سخنان بیمارانش را بشنود و اگر یکی از کلمات آنها را نشنود به مشکل بر می خورند. این موضوع در مورد دکتر هالت هم صدق می کند. در بعضی از تست ها که باید بیمار کلماتی را که دکتر می گوید حفظ کنند، اگر یکی از کلمات را نشنیده یا اشتباه بشنودن آن تست دیگر کارایی ندارد.

او فکر می کند شیلد محافظ میتواند جایگزین خوبی برای ماسک ها باشد. چون طبق گفته او، با دیدن کامل صورت مراجعه کننده، ما می توانیم اطلاعات کامل را از زبان بدن آنها در صورتشان تشخیص دهیم.

او همچنین اضافه کرد که شیلد محافظتی باید بیشتر در بین مردم محبوبیت پیدا کند. چون جدا زا انعکاس کمی که دارند، آنها به اندازه ایی راحت هستند که برخی اوقات یادشان می رود که آن را پوشیده اند.

این شیلد ها برای افراد ناشنوا هم بسیار بهتر است. چون آنها در این صورت می توانند لب خوانی انجام دهند.

الان که پوشیدن ماسک اجباری شده است، افرادی که مشکل تنفسی دارند و با ماسک سخت نفس می کشند، می توانند شیلد به صورت خود بزنند و در پایین آن یک پارچه اضافه کنند.

یکی از مزیت های فیس شیلد این است که شما می توانید آنرا به راحتی بشویید و استفاده کنید.

سپر محافظ صورت و سر پیشگیری از ویروس متحرک همراه با تخفیف ویژه برای کاربران آفکادو

برای خرید شیلد محافظ صورت به لینک هر زیر مراجعه کنید.

‏مطالب مرتبط:

  • offkado takhfif