وبسایت تخفیف گروهی شیراز

آفکادو یک وبسایت تخفیف گروهی شیراز هست

وبسایت تخفیف گروهی شیراز

آفکادو یک وبسایت تخفیف گروهی شیراز هست

آفکادو یک وبسایت تخفیف گروهی شیراز هست و شما می توانید به کمک این سایت از بهترین مراکز تفریحی، کنسرت ها و .. تخفیف تهیه کنید و از خدمات آن محل لذت ببرید

  • ۰
  • ۰

حتما تا به حال در باره خواص میوه ها یا گیاهان مختلف بر روی پوست شنیده اید. مواد خوراکی زیادی وجود دارند که می توانید با استفاده از آنها در ماسک خانگی خود، بر زیبایی پوست خود بیافزایید.
در این مطلب 20 عدد از مواد خوراکی که تاثیرات بسیار عالی بر زیبایی پوست دارند را نام می بریم. با ما باشید.

چه موادی برای ماسک خانگی مناسب هستند

1.عسل

خواص عسل برای پوست

در این مورد که شماره یک لیست ما عسل باشد هیچ شک یا تعجبی نیست. چسبناک بودن عسل باعث می شود که استفاده از آن بر روی پوست کمی دور از ذهن به نظر آید. اما خواص عسل برای پوست بسیار زیاد بوده و جزء بهترین مواد مغذی پوست است.

عسل یکی از بهترین آبرسان های پوست است که باعث می شود پوست شما تازه و شاداب به نظر برسد. همچنین به دلیل موادی که دارد، آنتی باکتریال نیز می باشد و این باعث کمک به پوست هایی می شود که جوش می زنند.

برای استفاده از عسل به عنوان یک ماسک فقط کافی است که آن را روی پوست تمیز قرار داده و تا زمانی که شروع به چکه کردن کند رها کنید. سپس آن را بشویید. این کار بعد از یک مدت به شما پوستی شاداب و سفید را می دهد.

2. توت آکای

توت آکای

توت آکای، یک عضو از خانواده تمشک ها است که میوه بومی آمریکای مرکزی و جنوبی است. این میوه دارای مقادیر بسیار بالای آنتی اکسیدان، آمینو اسید و چربی های لازم پوست است. همچنین از پیری زودرس پوست جلوگیری و گردش خون را تقویت می کند. (در باره جلوگیری از پیری پوست مطلب ما با عنوان "10 روش برای جلوگیری از پیری پوست" را بخوانید.)

پودر توت آکای که در فروشگاه های زیادی یافت می شود را می توان با هر ماسک خانگی ترکیب کرد و از اثرات آن استفاده کرد.

یکی از موارد این لیست، انواع تمشک می باشد. اما به دلیل خواص منحصر به فرد توت آکای، این تمشک جایگاه جداگانه خود را دریافت کرده است.

3. جو دو سر

جو دو سر برای ماسک خانگی

معمولا در موادی که برای جلوگیری یا کاهش خارش و التهاب پوست استفاده می شوند، جو دو سر یافت می شود. زردینه یا فلانووید (flavonoid) موجود در جو دو سر به همراه فِنول ها و آوِناتارامید ها تاثیر آرام بخشی و تسکین پوست و همچنین ضد التهب را دارند.

بهترین حالت استفاده جو دو سر در ماسک های خانگی به صورت خرد شده یا آرد شده است. اگر آرد جو دو سر را با عسل ترکیب کنید، ماسک حاصل شده به پوست شما نرمی باور نکردنی می دهد.

4. روغن نارگیل

روغن نارگیل برای پوست

همه افراد تا به حال حداقل یک بار درباره خواص روغن نارگیل شنیده اند. روغن نارگیل لیست طولانی از خواص چه برای درون بدن و چه برای پوست و مو دارد. روغن نارگیل قدرت بالایی در آبرسانی و همچنین بازسازی پوست دارد. درواقع دلیل آن دارا بودن مقادیر زیادی آنتی اکسیدان و خواص آنتی فانگال ( ضد قارچ) است.

روغن نارگیل آبرسان و نرم کننده قوی پوست است و می تواند برای پوست های حساس و خشک استفاده شود. برای ماسک های خانگی نیز می توانید به راحتی مقداری از آن را استفاده کنید و از خواص آن لذت ببرید.

5. کاکائو

کاکائو برای پوست

استفاده از یک ماسک حاوی کاکائو نه تنها رایحه بسیار خوشمزه ای دارد، برای پوست شما نیز بسیار مفید است. کاکائو پوست شما را در مقابل رادیکال های آزاد مقاوم می کند و کافئین موجود در آن پوست شما را محکم و سفت می کند. شما می تواند پودر کاکائو را با روغن های دلخواه خود ترکیب کرده و از ماسک حاصل استفاده کنید. همچنین از بوی شکلاتی آن لذت خواهید برد.

6. زردچوبه

زردچوبه برای پوست

این ادویه روشن بیشتر به دلیل رایحه بسیار قوی آن شناخته می شود و فقط برای غذا های شما مفید نیست. زردچوبه قابلیت های فراوانی برای پوست شما دارد. خاصیت های ضد التهابی، آنتی‌سپتیک (ضد عفونی کننده)، آنتی اکسیدان و آستریجنت (سفت کننده پوست) دارد. زمانی که در قالب ماسک به پوست نرم زده شود، از چروک شدن پوست و ایجاد خط های اضافه جلوگیری می کند. این کار باعث جلوگیری از پیر شدن پوست می شود. اما حتما در نظر داشته باشید که زردچوبه را با مواد دیگر مانند روغن ترکیب کنید تا از زرد شدن پوستتان جلوگیری کنید.

7. سرکه سیب

سرکه سیب در ماسک خانگی

سرکه سیب دارای مقادیر قابل توجهی آلفا هیدروکسی اسید است که باعث می شود تمامی آلودگی های پوست از بین برود. سرکه سیب سلول های مرده پوست را هم از بین می برد و همچنین از آنجا که منافذ پوست را تنگ می کند، می تواند به عنوان یک مخفی کننده هم استفاده شود.

فقط کافی است کمی سرکه سیب را با کمی آب ترکیب کرده و با یک پنبه آن را روی پوست خود بمالید.

8. روغن هسته انگور

شاید کمی عجیب به نظر برسد اما تغریبا تمام روغن هایی که در مصرف روزانه ما هستند می توانند به عنوان آبرسان های قوی عمل کنند. روغن هسته انگور به طور ویژه ای خواص بهتری دارد. روغن هسته انگور دارای آنتی اکسیدان خاصی به نام oligomeric procyanidin است که با رادیکال های آزاد مقابله می کند. همچنین حدود 50 برابر روغن های دیگر ویتامین A و E دارد.

9. آووکادو

آووکادو در حالت له شده می تواند برای ماسک های خانگی شما عالی باشد. بخش نرم آووکادو که حاوی چربی های مفید بسیار زیادی است، می تواند به بازسازی پوست کمک کند. همچنین آووکادو برای پوست های حساس، آفتاب سوخته یا آسیب دیده مناسب است.

10. لوبیای آزوکی

لوبیای آزوکی

لوبیای آزوکی می تواند بدون آسیب رساندن، برای پوست شما یک لایه بردار قوی باشد. برای استفاده از آن شما باید آن را با دستگاه پودر کرده و همراه با آرد جو دو سر یا دیگر مواد پودری مناسب برای ماسک ترکیب کرده به آن کمی آب اضافه کنید. خمیر به دست آمده را روی صورت خود بمالید و پس از مدت کوتاهی بشویید.

11. چای سبز

چای سبز در ماسک خانگی

چای سبز یکی از معجزه های آشکار دنیاست. چای سبز نه تنهای برای بدن بسیار مفید است و می تواند به کاهش وزن کمک بسیاری کند، بلکه برای پوست نیز مفید است. آنتی اکسیدان های موجود در پای سبز برای پوست شما بسیار مفید است. همچنین چای سبز خواص ضد التهابی و درمان کنندگی دارد و می تواند به پوستی که آفتاب سوخته شده است، به دلیل داشتن موادی مانند تانیک اسید، تئوبرومین و پلی فنول ها،  کمک کند.

چای سبز را دم کرده یا خرد کنید و از آن در ماسک خانگی خود استفاده کنید.

12. ماست

فواید ماست برای پوست

ماست، اگر طبیعی باشد، می تواند یک مرطوب کننده و نرم کننده عالی برای پوست شما باشد. ماست طبیعی، سرشار از کلسیم، پروتئین و پروبیوتیک است. همچنین حاوی لاکتیک اسید است که می تواند یک لایه بردار عالی باشد. ماست را می توانید به تنهایی یا ترکیب شده با  ماسک خانگی خود ترکیب کرده و از آن روی پوست خود استفاده کنید. این موضوع باعث می شود از پیری پوست جلوگیری شود و چهره شما را نورانی می کند.

13. پرتقال یا پوست پرتقال

فواید پرتقال برای پوست

پوست، آب یا پودر پوست پرتقال را می توان برای ماسک خانگی استفاده کرد. پرتقال به دلیل داشتن سطح بالای ویتامین C کلاژن سازی بسیار قدرتمندی دارد و در نتیجه پوستی سفت و شاداب برای شما به ارمغان می آورد.

14. هویج

فواید هویج برای پوست

زمانی که در باره مواد طبیعی مناسب برای پوست صحبت می کنیم، بیشتر عسل و یا آلوئه ورا به ذهن می رسد. اما هویج در بین همین موارد و در بین مفید ترین ها می باشد. زمانی که روی پوست گذاشته می شود، هویج از پوست در مقابل رادیکال های آزاد محافظت کرده و از پیری پوست جلوگیری می کند. همچنین هویج به بازسازی و تجدید سلول های پوست کمک می کند. برای استفاده آن در ماسک خانگی، می توانید هویج را تکه کرده، بخارپز کنید و له کرده و در ماسک خانگی خود همراه با روغن نارگیل و آرد منتخب خود (ترجیحا آرد جو دو سر) بریزید و خمیر حاصل را روی پوست خود بگذارید. این ماسک در آبرسانی، جوان سازی و بازسازی پوست معجزه می کند.

15. خیار سبز

خیار سبز برای پوست

اگر از خیارسبز فقط برای جشم خود استفاده می کنید، پس از برخی از ویژگی های آن محروم مانده اید. خیار سبز خواص ابر آبرسانی و ضد التهابی دارد و برای نرم کردن پوست می تواند استفاده شود. خیار سبز برای پوست های خشک، حساس و خورشید سوخته بسیار مفید است. خیار سبز را با روغن دلخواه مخلوط کرده و به عنوان ماسک نرم کننده و آرام بخش صورت استفاده کنید.

16. قهوه خرد شده

فواید قهوه برای پوست

قهوه فقط برای شاداب شدن و بیدار شدن خودتان مفید نیست! قهوه دم آمده برای ارتقای گردش خون و خرد شده آن نیز به عنوان یک لایه بردار قوی بسیار مناسب است.

17. لیمو

اگر پوستی روشن تر، نورانی تر و جوان تر می خواهید، لیمو برای شما ساخته شده است. لیمو از آنجا که یکی از مرکبات است، میزان بالایی ویتامین C دارد. ویتامین C باعث تولید بیشتر کلاژن شده و کشسانی پوست را بیشتر می کند. این موضوع باعث جوانسازی پوست می شود. آلفا هیدروکسی اسید های موجود در لیمو روشن کننده پوست بوده و پوست شما را نورانی تر می کند. آب لیمو را می توانید به ماسک خانگی خود اضافه کرده و از خواص آن لذت ببرید.

18. نمک دریا

فواید نمک دریا برای پوست

لایه برداری یک راه عالی برای از زیبایی پوست است. لایه برداری سلول های مرده پوست شما از بین رفته و راه برای پوستی تازه و تمیز آزاد می شود. همچنین به دلیل بیشتر شدن قابلیت جذب پوست، مواد بهداشتی را راحت تر جذب خواهید کرد. نمک دریا یک لایه بردار عالی بوده و ترکیب آن با ماسک خانگی می تواند یک ماسک با قابلیت لایه برداری بسازد که در عین حال تاثیر باقی مواد موجود در ماسک لا بیشتر می کند.

19.  جعفری

استفاده جعفری در ماسک خانگی

جعفری  یک گیاه بسیار مناسب برای پوست است که قابلیت متعادل کردن رنگ پوست را دارد و هر گونه لک یا جای جوش را روی صورت بهبود می بخشد. همچنین ویتامین های فراوانی دارد که برای پوست بسیار مناسب است. جعفری خرد شده همراه با روغن دلخواهتان می تواند یک ماسک بسیار مناسب برای پوستتان باشد.

20. انواع تمشک ها

انواع تمشک ها

میزان بالای آنتی اکسیدان هایی که در تمشک ها پیدا می شود، در کمتر میوه دیگری وجود دارد. این آنتی اکسیدان ها از پوست در مقابل رادیکال های آزاد محافظت کرده و به پوست برای سالم تر شدن و بهبود پوست آسیب دیده کمک می کنند.

توت فرنگی سرشار از سالیسیلیک اسید و آلفا هیدروکسید اسید بوده که هر دو برای لایه برداری پوست های خشک و آسیب دیده و روشن تر و جوان تر کردن پوست مناسب هستند. شما می توانید تمشک ها را له کرده و به ماسک خود اضافه کنید.

در این مطلب ما به توضیح 20 مواد خوراکی که برای پوست مناسب هستند پرداختیم. همه موارد پس از تحقیقات انتخاب شده و در اینجا نام برده شده اند. اگر ماده دیگری را می شناسید که نام برده نشده اند به ما معرفی کنید.

مطالب مرتبط:

بهترین کرم های لیفتینگ

بوتاکس چیست و چه کاربرد هایی دارد

هایفوتراپی چیست و چه کاربردی دارد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی